Opis produktu
Juliusz Zarębski, podobnie jak inni kompozytorzy romantyczni, chętnie sięgał po gatunki muzyczne czasu minionego, zwłaszcza po formy taneczne. Były to z jednej strony francuskie tańce dworskie – menuet i gawot – a z drugiej wywodząca się z południowych Włoch tarantela.
Menuet op. 1 (wyd. 1879) to najwcześniejsza kompozycja Zarębskiego. Myliłby się ten, kto po opusie pierwszym spodziewałby się prostej stylizacji barokowego tańca. Jest to dojrzała oraz obszerna kompozycja koncertującego pianisty, w której widoczne są elementy jego wirtuozowskiego warsztatu, jak podwójne dźwięki i pochody oktaw.
Salonowy Gawot op. 29 powstał w 1885 roku, a więc pod koniec życia przedwcześnie zmarłego kompozytora. Charakterystyczne cechy tanecznego pierwowzoru są tu obecne w znacznie większym stopniu niż w Menuecie. Kompozycja ta, utrzymana w nietypowym dla gawota tempie Allegro molto, jest miniaturą wdzięczną i melodyjną, wierną klasycznym wzorcom.
Tarantela op. 25, skomponowana około 1884, wydaje się natomiast rozpięta pomiędzy Chopinowską Tarantelą op. 43 a Lisztowską tarantelą z cyklu Venezia e Napoli. Zawiera charakterystyczne dla tego neapolitańskiego tańca motywy z repetycjami. To utwór żywiołowy i bardzo popisowy, z pewnością zasługujący na istnienie na światowej scenie muzycznej.
Publikacja przeznaczona dla zaawansowanych pianistów: uczniowie II stopnia szkoły muzycznej, studenci, profesjonalni pianiści.
Dane szczegółowe produktu
- Autor: Juliusz Zarębski
- Autor opracowania: Piotr Sałajczyk
- EAN: 9790274040437
- Kod produktu: 13297
- Język wydania: angielski, polski
- Numer wydania: 1
- Rok wydania: 2025
- Format: N4 stojący
- Liczba stron: 56
- Oprawa: Miękka
- Kraj producenta: Polska
Opinie
Ten produkt nie ma jeszcze opinii.
Pozostałe pozycje z serii:
Janina Garścia
Mała suita
Różnorodna Mała suita Janiny Garści – harmonijny dialog dwóch fortepianów.
Marta Ptaszyńska
3 interludia
Eksperymentalne 3 Interludia – fascynujący dialog dwóch fortepianów pełen wyrafinowanej ekspresji.
Mikołaj Piotr Górecki
Toccata op. 4
Żywiołowa Toccata Góreckiego – dynamiczny dialog dwóch fortepianów pełen ekspresji i technicznego mistrzostwa.
Anton Diabelli
Ćwiczenia melodyjne
Melodyjne ćwiczenia na 4 ręce – doskonałe do nauki współpracy i wrażliwości muzycznej.
Stanisław Moniuszko
Pieśni, arie i tańce
Łatwy układ fortepianowy Pieśni, arii i tańców Moniuszki – idealny dla początkujących.