QUIPO było urządzeniem używanym w przeszłosci przez Peruwiańczyków do operacji matematycznych oraz odznaczania ważnych wydarzeń. Na grubym sznurze umieszczane były mniejsze, różnokolorowe, plecionki z zawiązanymi supełkami. Ta barwna i skomplikowana mozaika przejawia się w muzycznej zmienności oznaczeń metrycznych oraz pojawiających się, z pozoru spontanicznie, kolejnych motywach. Warto jednak pamiętać, że istotą 'quipo' było połączenie wszystkich elementów silnymi węzłami. QUINCUNX to pięć obiektów rozmieszczonych na planie kwadratu - w czterech wierzchołkach orz jego środku. Idea ta na gruncie muzycznym mogłaby być rozumiana jako umiejscowienie dźwięków w przestrzeni. Ale jak zrealizować taki pomysł na pojedynczym instrumencie? Na szczęście technika kompozytorska może przenieść się zarówno na samą postac zapisu, jak i zaplanowanie pozornie jednogłosowej linii melodycznej... [M. Moc] Kompozycje zostały napisane na zamówienie organizatorów II Konkursu Młodych Altowiolistów we Wrocławiu, jako obowiazkowe podczas przesłuchań w 2005 r.