Spis treści
Wstęp
Arleta Nawrocka-Wysocka
-Muzyka i migracje jako przedmiot badań etnomuzykologii w XX i XXI wieku
Hanna Jocek
-Repertuar muzyczny uchodźców w Europie w XXI wieku
Beata Stróżyńska
-Wątek beduińskiej legendy z VII w. o szalonym poecie Madżnunie i jego ukochanej Lajli w wybranych muzycznych projektach międzykulturowych XX i XXI w.
Anita Grzegorzewska, Krzysztof Grzegorzewski
-Ramiona matki. Intencja komunikacyjna ludowych kołysanek z Ciechanowskiego
Aleksandra Bęben
-Polskie rozdziały w życiu i twórczości Romana Ryterbanda (1914-1979)
Małgorzata Sułek
-Radiowe brzmienie Olimpu – Opowieść o kulawym bogu Hefajstosie Anny Świrszczyńskiej i Witolda Lutosławskiego
Piotr Mika
-„Redaktor Wielki”. O stylu pisania i spojrzeniu na krytykę muzyczną Ludwika Erhardta
Agnieszka Szynk
-Twórczość filmowa Aleksandra Tansmana
Małgorzata Kaczmarek
-Cicho znaczy dyskretnie – rola zarządzania w pracy dyrygenta z orkiestrą
Klaudia Stępień
-Charakterystyka i działalność wybranych platform audiowizualnych promujących muzykę
Ewa Staszewska
-Odrębności w zatrudnieniu pracowników instytucji kultury ze szczególnym uwzględnieniem statusu prawnego pracowników artystycznych
Maria Karcz-Kaczmarek
-Muzyka jako przedmiot regulacji publicznoprawnych – przegląd problematyki
Anna Franik, Regina Mynarska
-Wydarzenie muzyczne dostępne dla osób z niepełnosprawnościami
Biogramy autorów