Opis produktu
Legenda na skrzypce i fortepian powstała jesienią 1945 roku. Tytuł utworu nawiązuje do jednej z najbardziej popularnych polskich miniatur skrzypcowych – Legendy op. 17 Henryka Wieniawskiego. Możemy doszukać się wielu podobieństw między tymi utworami chociażby pod względem ich formy, pewnej dozy ruchliwości w partii fortepianu, intensywnej kulminacji z podobnym jak u Wieniawskiego glissandem i szybko opadającym pochodem gamowym w partii skrzypiec. Język muzyczny Grażyny Bacewicz jest jednak bardziej nowatorski, wyróżnia go ciekawa, charakterystyczna dla kompozytorki warstwa harmoniczna oraz ulotna, nieco tajemnicza melodia partii skrzypiec. Podobnie jak u Wieniawskiego, Legenda ma budowę trzyczęściową, w której środkowy, kontrastujący fragment, przez wolniejsze tempo oraz łagodniejsze współbrzmienia ma bardziej delikatny charakter i daje wrażenie odprężenia pomiędzy pełnymi ukrytego niepokoju częściami skrajnymi. Zaproponowana przeze mnie aplikatura opiera się w dużej mierze na pomysłach i propozycjach kompozytorki zawartych w autografie utworu. Sama była znakomitą skrzypaczką i doskonale wiedziała, jak opracować utwór, aby spełniał wymogi wygodnego i skutecznego wykonawstwa instrumentalnego. Jestem przekonana, że Legenda Grażyny Bacewicz stanie się utworem chętnie grywanym zarówno przez uczniów szkół muzycznych II stopnia, jak i wielu uznanych już w świecie artystów.
Dane szczegółowe produktu
- Autor: Grażyna Bacewicz
- Autor opracowania: Agata Szymczewska
- EAN: 9790274030841
- Kod produktu: 12624
- Numer wydania: 1
- Rok wydania: 2020
- Format: N4 stojący
- Liczba stron: 28
- Oprawa: Miękka
- Kraj pochodzenia: Polska
Opinie
Ten produkt nie ma jeszcze opinii.
Pozostałe pozycje z serii:
Janina Garścia
Mała suita
Różnorodna Mała suita Janiny Garści – harmonijny dialog dwóch fortepianów.
Marta Ptaszyńska
3 interludia
Eksperymentalne 3 Interludia – fascynujący dialog dwóch fortepianów pełen wyrafinowanej ekspresji.
Mikołaj Piotr Górecki
Toccata op. 4
Żywiołowa Toccata Góreckiego – dynamiczny dialog dwóch fortepianów pełen ekspresji i technicznego mistrzostwa.
Anton Diabelli
Ćwiczenia melodyjne
Melodyjne ćwiczenia na 4 ręce – doskonałe do nauki współpracy i wrażliwości muzycznej.
Stanisław Moniuszko
Pieśni, arie i tańce
Łatwy układ fortepianowy Pieśni, arii i tańców Moniuszki – idealny dla początkujących.