Spis treści Wstęp Arleta Nawrocka-Wysocka -Muzyka i migracje jako przedmiot badań etnomuzykologii w XX i XXI wieku Hanna Jocek -Repertuar muzyczny uchodźców w Europie w XXI wieku Beata Stróżyńska -Wątek beduińskiej legendy z VII w. o szalonym poecie Madżnunie i jego ukochanej Lajli w wybranych muzycznych projektach międzykulturowych XX i XXI w. Anita Grzegorzewska, Krzysztof Grzegorzewski -Ramiona matki. Intencja komunikacyjna ludowych kołysanek z Ciechanowskiego Aleksandra Bęben -Polskie rozdziały w życiu i twórczości Romana Ryterbanda (1914-1979) Małgorzata Sułek -Radiowe brzmienie Olimpu – Opowieść o kulawym bogu Hefajstosie Anny Świrszczyńskiej i Witolda Lutosławskiego Piotr Mika -„Redaktor Wielki”. O stylu pisania i spojrzeniu na krytykę muzyczną Ludwika Erhardta Agnieszka Szynk -Twórczość filmowa Aleksandra Tansmana Małgorzata Kaczmarek -Cicho znaczy dyskretnie – rola zarządzania w pracy dyrygenta z orkiestrą Klaudia Stępień -Charakterystyka i działalność wybranych platform audiowizualnych promujących muzykę Ewa Staszewska -Odrębności w zatrudnieniu pracowników instytucji kultury ze szczególnym uwzględnieniem statusu prawnego pracowników artystycznych Maria Karcz-Kaczmarek -Muzyka jako przedmiot regulacji publicznoprawnych – przegląd problematyki Anna Franik, Regina Mynarska -Wydarzenie muzyczne dostępne dla osób z niepełnosprawnościami Biogramy autorów