Spis treści
Wstęp
Cześć pierwsza: Nurty
Klasyka, elegancja, tautologia
Pogłębienie ideowo-symboliczne
W uścisku psychoanalizy
W kręgu ideologii i polityki
Totalitaryzm i przemoc
Obraz, taniec, film
Teatr w teatrze i koncepcja lustra
Totalna farsa
Brzydota, groteska, wulgarność
Operowy teatr offowy
Część druga: Twórcy
Götz Friedrich: ojciec-założyciel teatr reżyserskiego
Harry Kupfer: operowy neorealizm
Andreas Homoki: teatr par excellence
David Pountney: opera w wielowymiarowej współczesności
Robert Carsen: teatr inteligentny i głęboki
Achim Freyer: plastyczny teatr operowy z muzyką w tle
Mariusz Treliński: w poszukiwaniu polskiej drogi
Hans Neuenfels: obsesje genitalne i łamanie tabu
Barrie Kosky: wszystko jest teatrem
Calixto Bieito: kompleksy i wstrząsy
Claus Guth: wieczne poszukiwania
Peter Konwitschny: drugie dno ludzkiej duszy
Zakończenie
Literatura
Spis fotografii
Wykaz omówionych spektakli
Summary