Music for Five jest przeznaczona na duże i niezwykle zróżnicowane instrumentarium perkusyjne, zestawione w 5 grupach. Jest to - wedle słów autorki - ''utwór wirtuozowski, dający wykonawcom duże możliwości popisu instrumentalnego i interpretacyjnego.'' Kompozycja jest dwuczęsciowa; każda z częci pełnia odmienną rolę w konstrukcji utworu. W I. części refleksyjnej, spokojnej, eksponującej ''klasyczna'' niejako harmonikę i liryzm, dominują instrumenty melodyczne - marimba, wibrafon, dzwonki, kotły, choć niekiedy zastosowane są niekonwencjonalne środki artykulacji. Fragment ten stanowi preludium do znacznie bardziej rozbudowanej części II. gdzie proporcje zmieniaja się: zaznacza się dominacja instrumentów o nieokreślonej wysokości brzmienia, wykorzystywanych w sposób niemal melodyczny. Forma tej części jest bardzo rozbudowana, rozwija sie od niemal szmerowych struktur, poprzez kilka punktów kulminacyjnych prowadząc do długiego quasi-kanonu. W zakończeniu rozładowanie potężnej energii następuje w improwizacji wszystkich pięciu muzyków. Music for five powstała dla Krakowskiej Grupy Perkusyjnej i przez ten zespół została prawykonana 24 lutego 1989, w ramach festiwalu Musica Viva organizowanego przez Radio Bawarskie w Monachium.