Opis produktu
''Karnawał rosyjski'' op. 11 powstał w 1852 r. podczas wielkiego rosyjskiego tournée koncertowego siedemnastoletniego wirtuoza. Utwór składa się z 12 wariacji osnutych na temacie rosyjskiej pieśni ludowej ''Po ulice Mostowoj''. Temat - żywa melodia (allegro), zawadiacka, pełna temperamentu, doskonale nadaje się do burleski, jaką jest ''Karnawał rosyjski''. Poszczególne wariacje to dźwiękowa ilustracja barwnych, niekiedy wręcz jarmarcznych scenek, wywołujących u słuchacza nieodparcie wizję wesołej maskarady zapustnej. W utworze tym zademonstrował Wieniawski niespotykaną pomysłowość w fakturze, zmianach temp, tonacji i nastrojów. Niewyczerpana jest inwencja młodego kompozytora w efektach techniki wirtuozowskiej. Zapierające dech figuracje, feeryczne podwójne staccata, łańcuchy trylów, efektowne pizzicata lewą ręką, pochody flażoletów - to tylko niektóre z nich. Niektóre z wariacji nazwać można charakterystycznymi - war. 7, w całości grana sul ponticello, przywodzi na myśl ulicznego grajka, war. 8 z tremolandem, ludowy instrument - bałałajkę, zaś war. 11 jako żywo kojarzy się z grą na pile. Temat należy grać ''tres fantastiquement'', a całość nieprzypadkowo określona została przez kompozytora jako ''wariacje i improwizacje humorystyczne''. W tym wydaniu partia akompaniamentu powierzona została fortepianowi. Kompozytorska wersja na orkiestrę jest dziś rzadziej wykonywana.
Dane szczegółowe produktu
- Autor posłowia: Antoni Cofalik
- Autor opracowania: Antoni Cofalik
- Autor: Henryk Wieniawski
- EAN: 9790274029470
- Kod produktu: 10143
- Numer wydania: 1
- Rok wydania: 2012
- Format: N4 stojący
- Liczba stron: 20
- Oprawa: Miękka
- Kraj pochodzenia: Polska
Opinie
Ten produkt nie ma jeszcze opinii.
Pozostałe pozycje z serii:
Janina Garścia
Mała suita
Różnorodna Mała suita Janiny Garści – harmonijny dialog dwóch fortepianów.
Marta Ptaszyńska
3 interludia
Eksperymentalne 3 Interludia – fascynujący dialog dwóch fortepianów pełen wyrafinowanej ekspresji.
Mikołaj Piotr Górecki
Toccata op. 4
Żywiołowa Toccata Góreckiego – dynamiczny dialog dwóch fortepianów pełen ekspresji i technicznego mistrzostwa.
Anton Diabelli
Ćwiczenia melodyjne
Melodyjne ćwiczenia na 4 ręce – doskonałe do nauki współpracy i wrażliwości muzycznej.
Stanisław Moniuszko
Pieśni, arie i tańce
Łatwy układ fortepianowy Pieśni, arii i tańców Moniuszki – idealny dla początkujących.