Spis treści :
Rozdział 1.
Rodzina ważnym środowiskiem w rozwoju muzycznym dziecka
Rodzina jako podstawowa grupa społeczna
Rozwój zainteresowań muzycznych w rodzinie
Formy aktywności muzycznej
Rozdział 2.
Funkcjonowanie szkolnictwa muzycznego w Polsce
Typy i zadania szkół muzycznych
Szkoła muzyczna ważnym ośrodkiem życia kulturalnego
Postrzeganie środowiska szkolnego przez absolwentów szkół muzycznych
Rozdział 3.
Kształcenie w szkołach muzycznych
Plany nauczania na poziomie podstawowym
Plany nauczania na poziomie średnim
Retrospektywna ocena planów nauczania przez absolwentów szkół muzycznych
Rozdział 4.
Praca pedagogiczna nauczycieli szkół muzycznych
Kwalifikacje i obowiązki nauczyciela
Role zawodowe nauczyciela szkoły muzycznej
Retrospektywna ocena pracy nauczycieli przez absolwentów szkół muzycznych
Rozdział 5.
Wartości niezbędne w zawodzie nauczyciela muzyki
Istota wartości
Psychospołeczne uwarunkowania wyboru wartości
Wartości uznawane i realizowane przez przyszłych nauczycieli muzyki
Rozdział 6.
Wybrane aspekty pracy dydaktyczno‐wychowawczej realizowanej w szkolnych zespołach muzycznych
Rodzaje zespołów muzycznych
Zadania nauczyciela prowadzącego szkolne zespoły muzyczne
Praca dydaktyczno -wychowawcza w zespołach muzycznych
Rozdział 7.
Sukcesy i niepowodzenia uczniów szkół muzycznych
Sukcesy w kształceniu muzycznym
Przyczyny i sposoby przeciwdziałania niepowodzeniom szkolnym uczniów
Niepowodzenia i sukcesy w ocenie absolwentów szkół muzycznych