Spis treści :
Wstęp
Rozdział 1. Rekonesans: utwory niedokończone
1.1. Kompozycje niezinstrumentowane
1.1.1. Alban Berg Lulu
1.1.2. Béla Bartók Koncert altówkowy
1.1.3. Alfred Schnittke IX Symfonia
1.2. Kompozycje wykazujące braki w zakresie struktury
1.2.1. Wolfgang Amadeusz Mozart Requiem d-moll KV 626
1.2.2. Franz Schubert X Symfonia D-dur D. 936A
1.2.3. Aleksander Borodin – Kniaź Igor
1.2.4. Anton Bruckner – IX Symfonia d-moll WAB 109
1.2.5. Charles Ives – Universe Symphony
1.2.6. Giacomo Puccini Turandot
1.3. Kompozycje pozostawione w postaci szkiców
1.3.1. Ludwig van Beethoven X Symfonia Es-dur
1.3.2. Inne kompozycje
Rozdział 2. Metodologia: rekonstruowanie dzieł niedokończonych
2.1. Materiały źródłowe
2.2. Problematyka stylu
2.3. Kwestie natury etycznej
Rozdział 3. Kontekst: styl symfoniczny Mahlera
3.1. Metoda twórcza
3.2. Język harmoniczny
3.3. Instrumentacja
3.3.1. Skład orkiestry
3.3.2. Instrumentacja a kolorystyka
3.3.3. Instrumentacja a dynamika i dramaturgia dzieła
3.3.4. Instrumentacja a programowość
3.4. Gatunki muzyczne
3.4.1. Adagio
3.4.2. Scherzo
3.4.3. Muzyka taneczna
3.4.4. Muzyka żałobna
3.5. Przemiany stylistyczne w późnym okresie twórczości
Rozdział 4. Artefakt: X Symfonia Mahlera – dzieło niedokończone
4.1. Powstanie dzieła
4.2. Programowość X Symfonii
4.3. Szkice X Symfonii
4.4. Struktura dzieła
4.4.1. Część I – Adagio
4.4.2.Część II – Scherzo
4.4.3. Część III – Intermezzo
4.4.4. Część IV – [Scherzo]
4.4.5. Część V – Finale
4.5. Propozycje ukończenia X Symfonii
Rozdział 5. Rekonstrukcje: charakterystyka i ocena wersji dokończonych X Symfonii Mahlera
5.1. Założenia metodologiczne poszczególnych autorów rekonstrukcji
5.2. Układ cykliczny
5.3. Forma
5.4. Interpretacja manuskryptu
5.5. Wypełnienia harmoniczne i kontrapunktyczne
5.6. Dobór obsady instrumentalnej
5.7. Instrumentacja
5.7.1. Część I – Adagio
5.7.2. Część II – Scherzo
5.7.3. Część III – Intermezzo
5.7.4. Część IV – [Scherzo]
5.7.5. Część V – Finale
5.8. Oznaczenia agogiczne oraz ekspresyjne
Podsumowanie
Bibliografia