Spis treści
Wstęp
Część I TEORETYCZNE ROZWAŻANIA NAD EDUKACJĄ MUZYCZNĄ
Mirosław Grusiewicz
Wyzwania edukacji muzycznej. Przemiany na świecie a polska praktyka
Maciej Kołodziejski
Paradygmaty badawcze w edukacji muzycznej. (Dwu)biegunowość podejść metodologicznych?
Marcin Michalak
Studia nad muzyką popularną i popkulturowa edukacja muzyczna w Polsce
Aleksandra Pawłowska
Specyfika pracy z dzieckiem z Alkoholowym Zespołem Płodowym na lekcji muzyki – aspekty psychologiczne
Lidia Kataryńczuk-Mania
Wybrane refleksje na temat znaczenia muzykoterapii w życiu człowieka
Jadwiga Uchyła-Zroski
Cisza jako atrybut muzyczny i pedagogiczny
Część II EDUKACJA MUZYCZNA W PRAKTYCE SZKOLNICTWA ARTYSTYCZNEGO
Jarosław Domagała
Szkoły umuzykalniające – ważny element polskiej koncepcji edukacji muzycznej
Jakub Michał Hutek
Wybrane aspekty oceniania w szkolnictwie muzycznym
Zofia Dynak
Jak polubić fortepian obowiązkowy? Doświadczenia nauczyciela szkoły muzycznej II stopnia
Grzegorz Mania
Czytanie a vista – szansa nie tylko w dobie kształcenia na odległość
Katarzyna Pietroń
Pedagogika muzyczna Ludwika Wawrzynowicza
Magdalena Micherda
Takt pedagogiczny w działalności edukacyjnej nauczycieli muzyki
Część III WYBRANE ASPEKTY MUZYCZNEJ KREACJI ARTYSTYCZNEJ
Rafał Majzner
Wokalna twórczość orientalna Karola Szymanowskiego w kontekście wykonawczym i pedagogicznym
Aleksandra Zeman
Jednopłytowy album „Paweł Łukaszewski – Beatus vir” – wybrane zagadnienia wykonawcze i interpretacyjne
Ewa Wojtyga
Variable Metren Borisa Blachera w realizacji ruchowej – inspiracje płynące z liczb
Magdalena Owczarek
Improwizacja jako technika wykorzystywana w kształceniu studentów
Stella Kaczmarek
Kategorie treningu mentalnego uzdolnionej muzycznie młodzieży
Elżbieta Szubertowska
Zespołowe muzykowanie młodzieży szkół średnich (tendencje i dynamika przemian)
Grzegorz Mania
Szkoła artystyczna w okresie pandemii