Spis treści:
Ryszard Daniel Golianek, Powracające fale w muzyce polskiej lat 1918–2018: dziedzictwo poetyki Mieczysława Karłowicza? Uwagi wstępne
Miłosz Bazelak, „Mówić o rzeczach wielkich, mówić o rzeczach ważnych” – o etosie romantycznym w muzyce polskiej po 1918 roku
Agnieszka Draus, Powracające fale nostalgii – o polskiej muzyce programowej minionego stulecia
Ewa Kowalska-Zając, Poemat symfoniczny – postmodernistyczna reinterpretacja tradycji gatunkowej
Teresa Malecka, Polska muzyka religijna 1918–2018. Twórcy, konteksty, funkcje
Jolanta Szulakowska, Między mitem a utopią – zaśpiewy narodowej dumy – obszary infiltracji ideologii, czyli ogląd postaci folkloru w muzyce polskiej w latach 1918–2018
Beata Bolesławska-Lewandowska, Konstruktywizm i konstrukcja w muzyce polskiej XX i XXI wieku
Anna Wójcikowska, Od Szymanowskiego do Stańczyka – aspekt brzmieniowy w muzyce polskiej ostatniego stulecia
Marta Szoka, Refleks antynomii francusko-niemieckich w polskiej muzyce XX i XXI wieku
Andrzej Tuchowski, Pomiędzy wartościami uniwersalnymi a narodowymi: Witold Lutosławski a tradycje kultury polskiej
Janina Tatarska, Twórczość fortepianowa i pianistyka Witolda Lutosławskiego. Od konwencji do kreacji
Maciej Ziółkowski, Toposy muzyki Chopina i Szymanowskiego w twórczości Kazimierza Serockiego