Książka pod redakcją Andrzeja Hejmeja i Tomasza Górnego
z serii : Projekty Komparystyki
Spis treści
Agnieszka Muszyńska-Andrejczyk, Leila – ostatnia powieść Antonia Fogazzara i jej konteksty muzyczne
Aleksandra Reimann-Czajkowska, Muzyczne transpozycje Witkacego albo o „wciurkaniu” muzykaliów w powieści 622 upadki Bunga
Anna Opiela-Mrozik, „Pisanie muzyką” w dziele André Gide’a
Joanna Żurowska, Proust i muzyka
Joanna Barska, Kilka arii o zdradzie: muzyczny intertekst w Syrenach Joyce’a
Karolina Mytkowska, Rozbrzmiewająca ciszą „muzyczna komunia”. Witold Hulewicz o Ludwigu van Beethovenie
Aleksandra Wojda, Intermedialność jako forma tożsamości hybrydycznej. O aporiach tożsamościowych w Cudzoziemce Kuncewiczowej
Tomasz Górny, Komponowanie Doktora Faustusa. Lejtmotyw hetaery esmeraldy powieści Thomasa Manna
Kama Hawryszków, Muzyka w powieści Sprzysiężenie Kisielewskiego
Lech Kolago, Słuchowisko radiowe Die Zikaden Bachmann. O możliwości przeniesienia formy muzycznej ronda do literatury
Agata Seweryn, „Zatkaj mi uszy, żono!”. Kilka uwag o muzycznych kontekstach czytania Wata
Katarzyna Cudzich-Budniak, Zjawiska intermedialne w realizacji prozy Mirona Białoszewskiego
Grzegorz Piotrowski, Wszystko jest życiem, wszystko jest muzyką. O muzyczności Martwej Pasieki ława Iwaszkiewicza
Karolina Pospiszil, Muzyka do umierania. Wokół Skarbów świata całego Hrabala
Zuzanna Ossowska, Pod władzą muzyki – Pianistka Jelinek
Katarzyna Grzywka, „...tak oto świat stał się tekstem i dźwiękiem, opowiadaniem i kompozycją”. O muzyce w życiu i twórczości Hannsa-Josefa Ortheila
Malwina Mus, „...bo czegoś trzeba się trzymać, bo coś trzeba sobie nucić” – muzyczna intryga w kryminale Dwanaście Świetlickiego
Anna Al-Araj, Muzyka w cieniu wojny. O powieści Śpiewaj ogrody Pawła Huellego