Spis treści
Wstęp – Ewa Kumik
Część I - Muzyka wartością w różnych sferach życia człowieka
Violetta Przerembska
- O niektórych aspektach uczestnictwa młodzieży we współczesnej kulturze muzycznej
Joanna Glenc
- Kształtowanie życia kulturalnego społeczności lokalnych
Magda Micherda
-Upowszechnianie kultury polskiej przez działalność pozalekcyjną polskich szkół na Zaolziu w 2018 roku – z badań prasy zaolziańskiej
Elżbieta Hoffman
- Muzyka jako byt wypełniający duchową przestrzeń człowieka
Agnieszka Mycka
- Postrzeganie kształcenia muzycznego jako treningu wrażliwości sprzyjającego rozwojowi duchowego potencjału ucznia
Aleksandra Pawłowska
-Kreatywność jako wartość w edukacji
Marcin Michalak
-Estetyka muzyki popularnej Alison Stone w optyce edukacyjnej
Aleksandra Bęben
-Funkcja edukacyjna prelekcji koncertowej
Agnieszka Łuczyńska
- Musical jako zjawisko artystyczne i kulturowe o wysokim potencjale oddziaływania
Dominika Lenska
- Kodályowskie wzorce rozwijania poczucia małych form muzycznych na przykładzie polskich dziecięcych pieśni ludowych
Anna Suska
- Autorskie pomysły na wykorzystanie internetowych narzędzi do tworzenia materiałów i pomocy dydaktycznych do zajęć muzycznych na przykładzie Canvy
Anna Dańda
-Lekcje Turnen w Hellerau w latach 1910-1912. W poszukiwaniu wartości zasłoniętych i zagubionych
Joanna Posłuszna
- Funkcjonowanie i wykorzystanie muzyki w instytucjach totalnych na przykładzie obozów koncentracyjnych
Część II - Muzyka wartością w edukacji
Jadwiga Uchyła-Zroski
- Poglądy Profesora Zygmunta Gzelli na edukację muzyczną studentów jako przyszłych wychowawców estetycznych
Anna Szarapka
- Misja szkoły muzycznej w kontekście wartości edukacji muzycznej we współczesnym świecie
Agata Jarecka
-Wczesna edukacja muzyczna dziecka na wiolonczeli – autorskie propozycje
Zofia Dynak-Chwałko
-Granice osobiste w relacji uczeń-nauczyciel w kontekście zajęć indywidualnych w szkole muzycznej
Paulina Wójcik
-Znaczenie indywidualnego śpiewu dziecka w wieku wczesnoszkolnym w aspekcie muzycznym, terapeutycznym i wychowawczym
Magdalena Owczarek
-Edukacja – modernizacja – nowe/stare ścieżki. Muzyka i ruch poza murami
Jarosław Domagała
-Edukacja w szkole muzycznej w Polsce w ocenie studentów Akademii Muzycznej w Łodzi
Katarzyna Kierzkowska
-Uczniowie szkół podstawowych młodymi artystami i naukowcami na wyższych uczelniach w Polsce
Stella Kaczmarek
-Cele i marzenia studentów Akademii Muzycznej w Łodzi
Aleksandra Zeman
-Zdalna praca ze studentem podczas zajęć z dyrygowania w warunkach pandemii
Sebastian Sikora
-Edukacja muzyczna dla każdego i w każdym wieku na przykładzie doświadczeń dyrygenta
Grzegorz Mania
-Oblicza lockdownów – szkoły artystyczne w pandemii i wnioski na przyszłość
Część III - Terapeutyczne walory muzyki
Lidia Kataryńczuk-Mania
- Muzyka jako wartość w pracy terapeutycznej z młodzieżą
Bartłomiej Swebodziński
-Muzyka jako modulator natężenia odczuwanego bólu: perspektywa kliniczna i eksperymentalna
Eliza Ludkiewicz
-Wykorzystanie założeń Terapii Akceptacji i Zaangażowania (ACT) w budowaniu odporności psychicznej uczniów i nauczycieli szkół muzycznych
Andrzej Witusik
-Wiedza na temat zdrowia psychicznego w edukacji muzycznej
Katarzyna Turek
-Songwriting, wspólne śpiewanie oraz koncerty o walorach terapeutycznych w muzykoterapii osób z otępieniem
Marcelina Schweda
-Terapeutyczny świat muzyki – zajęcia muzyczno-ruchowe z seniorami
Julia Laskowska
-Nauka gry na fortepianie jako laboratorium psychosomatycznej samoświadomości
Zofia Dynak-Chwałko, Mateusz Kuźniecow
-Wizja wprowadzenia fizjoterapii do edukacji muzycznej na podstawie problematyki pianistycznej