Tytuły utworów klawesynowych François Couperina zastanawiały kolejne pokolenia wykonawców i słuchaczy.
Wiele owych tytułów odnosi się do przedstawień teatralnych, inne są portretami – życzliwymi lub satyrycznymi – postaci z kręgu kompozytora: dworzan, arystokratów, muzyków, aktorów i aktorek. Niniejsza książka otwiera drzwi do świata Couperina. Jane Clark zapoznaje nas z postaciami zaludniającymi Pièces de Clavecin, których życie – czasem dramatyczne a nawet skandalizujące – zilustrowane zostało cytatami z ówczesnych listów, pieśni i muzycznych epigramatów. Derek Connon bada świat literacki i teatralny, w którym obracał się kompozytor, szczególnie rywalizujące ze sobą zespoły Comediés – francuski i włoski, ten ostatni z jego powiązaniami z improwizowaną commedia dell’arte. Sercem książki jest analityczny katalog poszczególnych części wszystkich 27 Ordres przedstawiający to, co wiadomo na temat znaczenia każdego z tytułów. Nawet dla współczesnych kompozytora nie każda aluzja była czytelna; tam zaś, gdzie znaczenie tytułu pozostaje tajemnicą, zostały przedstawione alternatywne możliwości.