Element #: 15130

Element #: 15130
#4/2025
W nowym numerze między innymi:
„Zawsze byłam nieustraszona” – mówi Bomsori Kim w okładkowej rozmowie z Łucją Siedlik
Komponowanie między Zachodem a (Globalnym) Południem. O twórcach z Południa i ich Stosunku do tradycji zachodniej pisze Michał Mendyk. O praktyce muzycznej w procesie dekolonizacji Johanes „Mo’ong” Santoso Pribadi.
Relacje: z festiwali Opera Rara i Łańcuch XII, Ogólnopolskiego Konkursu Chopinowskiego, koncertów w Katowicach i Łodzi oraz z premiery „Simona Boccanegry” w Operze Narodowej.
Recenzje płyt, m.in. przegląd nagrań Janusza Olejniczaka, Szadejko grający Arne’a u Świętego Jana, Chopin Awdiejewej po raz trzeci, komplet fortepianowych dzieł Ravela w wykonaniu Seong-Jina Cho, a także książek: „Kisielewski” Małgorzaty Gąsiorowskiej w serii Małych Monografii PWM oraz „Artysta, performer, żebrak” Eweliny Grygier w IS PAN.
O ścieżkach transkulturowości muzyki filmowej Ryūichiego Sakamoto pisze Maciej Krauze, a o muzycznych halucynacjach Marcin Kostecki.
Nowy odcinek cyklu Wydział Instrumentalny Beniamina Vogla.
Spis treści:
OD REDAKCJI
KTO WIE, CZY ZA ROGIEM? – Krzysztof Stefański
AKTUALNOŚCI
Przygotowany na wszystko – z Mateuszem Dubielem rozmawia Monika Zając
Przegląd wydarzeń – Opr. Maciej Kucharski
STREFA RUCHU: Globalne Południe
Trzy historie o komponowaniu tożsamości – Michał Mendyk
Dźwięk wyzwolony – Johanes „Mo’ong” Santoso Pribadi
Z Archiwum R: Trafne przewidywania – Opr. Katarzyna Ryzel
RELACJE
Janusz Olejniczak – nie tylko wielki Chopinista – Dariusz Marciniszyn
Piękno modlitwy – Witold Paprocki
Organowy splendor – Witold Paprocki
Dawnych fletów czar – Witold Paprocki
Powrót bez sentymentu – Mateusz Ciupka
Ravelowska polaryzacja – Dariusz Marciniszyn
Dwie twarze Trzaski – Mateusz Sroczyński
Zagrajmy to jeszcze raz, Karlheinz – Krzysztof Kwiatkowski
Kisiel vs Kisielewski – Witold Paprocki
Od minnesängera do buskera – Katarzyna Ryzel
ROZMOWA
Zawsze byłam nieustraszona – z Bomsori Kim rozmawia Łucja Siedlik
SWOBODA RUCHU
Ścieżki transkulturowości muzyki filmowej Ryūichiego Sakamoto – Maciej Krauze
Zdaje mi się, że słyszę… – Marcin Kostecki
FELIETON
Napój morderczy – Rafał Wawrzyńczyk
REKOMENDACJE
Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja
WYDZIAŁ INSTRUMENTALNY
Nowo odkryty fortepian Paderewskiego (prawdziwy!) – Beniamin Vogel
Ten produkt nie ma jeszcze opinii.
Pozostałe pozycje z serii: