Wersja E-wydanie
Dostępność: Publikacja cyfrowa
Realizacja: Natychmiast
5,90 zł

Ruch Muzyczny nr 24/2022 e-wydanie

Wydawca: PWM
Kod produktu: 20966624
czasopisma
Seria: Ruch Muzyczny

Opis produktu

W numerze między innymi: Nie wierzcie w dogmaty – radzi Daniel Stabrawa w okładkowej rozmowie z Mateuszem Borkowskim. Krytyka zobowiązuje – kontynuujemy temat, oddając głos osobom z zewnątrz krytycznej bańki – specjalistce komunikacji językowej Katarzynie Osior-Szot oraz psycholożce Małgorzacie Sierszeńskiej-Leraczyk. Kuba Krzewiński kieruje kilka próśb do osób zajmujących się krytyką muzyczną. Relacje z festiwali: Jazz Jantar w Gdańsku, Joy & Devotion w Londynie, Weekend z Niepodległą w Zielonej Górze, Musica Privata w Łodzi, koncertów w Krakowie i Warszawie oraz spektakli: „Salome” w Paryżu, „Holender tułacz” w Hamburgu i „Stabat Mater” w Teatrze Wielkim w Poznaniu. Recenzje dwunastu albumów, m.in. „Fantazji” Telemanna na skrzypce solo w wykonaniu Małgorzaty Malke, „Winterreise” w wykonaniu Tomasza Koniecznego i Lecha Napierały a także kompletu nagrań Carla Seemanna dla Deutsche Grammophon, rozmowa Magdaleny Tejchmy z Andrzejem Bieńkowskim, autorem książki „Trzymałem węża w garści” oraz recenzja zbioru „Hungarian Fiddle Tunes”, który ukazał się nakładem Schott Music. Dominik Strycharski pisze o nieprostej historii współczesnego fletu prostego, Danuta Gwizdalanka kontynuuje cykl Tajne/Muzyczne. Kolejna część cyklu Wiktor Brégy. Historia artysty. Spis treści: STREFA RUCHU Krytyk – istota pytająca – Katarzyna Osior-Szot Małgorzata Sierszeńska-Leraczyk: Konstruktywnie ganić, prawdziwie chwalić – Łucja Siedlik Kilka próśb do osób zajmujących się krytyką muzyczną – Kuba Krzewiński RELACJE Obchodzimy święto (jazzu) – Maciej Krawiec Światło w listopadowym Londynie – Dominika Micał Odwaga, dojrzałość i konsekwencja – Barbara Literska Fuga melancholii – Karolina Kolinek-Siechowicz Dekonstrukcje i tęsknoty – Karolina Dąbek Nasłuchiwanie fal i pejzaży – Jan Topolski Fotoplastykon współczesny – Jakub Strużyński Impreza impro-dekady – Agnieszka Szynk Salome tylko dla dorosłych – Leszek Bernat Senta wyklęta – Jolanta Łada-Zielke Tańczy Matka Bolejąca – Katarzyna Gardzina Andrzej Bieńkowski: W jaskini lwa – Magdalena Tejchma Czego o węgierskiej muzyce się nie dowiemy – Łucja Siedlik Z polską fantazją – Karolina Kolinek-Siechowicz Opera galante – Witold Paprocki Podróż między epokami – Witold Paprocki Zapomniana prostota – Dariusz Marciniszyn Subtelność i temperament w jednym – Dariusz Marciniszyn Muzyka zupełnie niepoważna – Szymon Atys Dwadzieścia spojrzeń… z dodatkami – Szymon Atys Sezon na Rzewskiego – Filip Lech Drogi i bezdroża Kalifornii – Paweł Siechowicz Salsowe bractwo rekonstrukcyjne – Piotr Tkacz-Bielewicz Kolejna pamiątka – Maciej Krawiec Daniel Stabrawa: Każdym dźwiękiem trzeba coś przekazać – Mateusz Borkowski SWOBODA RUCHU Nieprosta historia współczesnego fletu prostego – Dominik Strycharski Tajne/Muzyczne (7): Raporty czy Protokoły? – Danuta Gwizdalanka OD REDAKCJI Krytyka zobowiązuje – Daniel Cichy Puryzm może nas wpuścić w maliny – Maria Wilczek-Krupa Z ARCHIWUM R Pieskie życie krytyka – Katarzyna Ryzel Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja WIKTOR BRÉGY. HISTORIA ARTYSTY Córka źle strzeżona – opr. Małgorzata Jędruch-Włodarczyk

Dane szczegółowe produktu

  • Kod produktu: 20966624
  • Rok wydania: 2022
  • Format: pdf, epub, mobi
Plik:

Pozostałe pozycje z serii: