Element #: 13263

Element #: 13263
W numerze między innymi:
Opera jest kobietą! Przyglądamy się pierwszym operowym menadżerkom, heroinom dawnych librett – zastanawiając się, czy możliwe jest wyzwolenie ich z zaklętego tańca aniołów, męczennic i femme fatale – oraz reżyserkom, które być może ów chocholi krąg demontują. Piszą Michał Bajer i Michał Bogucki, a z Karoliną Sofulak rozmawia Jacek Marczyński. Relacje z inauguracji Hashtag Lab, Polin Music Festival, koncertów w Zielonej Górze i Krakowie oraz spektakli: „Raj i Peri”, „Lucio Silla” oraz „Tamerlano” na Festiwalu Opera Rara, a także „Rusałka” Dvořáka w Royal Opera House. Recenzja filmu „Il Boemo” o Josefie Myslivečku. O sytuacji środowiska muzycznego w Stanach Zjednoczonych opowiada Maciej Żółtowski w rozmowie z Krzysztofem Stefańskim. Recenzje jedenastu albumów, m.in.: nowej płyty Maurizia Polliniego, recitalu Jewgienija Kissina czy nowych nagrań Sheku Kanneh-Masona, a także książek: „Wieniawski” i „Moniuszko” z serii „Małe Monografie PWM”. Danuta Gwizdalanka kontynuuje cykl „Tajne/Muzyczne”. O poszukiwaniach nowego brzmienia harfy pisze Zofia Dowgiałło. Kolejny odcinek cyklu „Wiktor Brégy. Historia Artysty”.
Spis treści:
STREFA RUCHU
Zmierzch bogów, świt bogiń – Michał Bajer
Reżyseria (rodzaju żeńskiego) – Marcin Bogucki
Karolina Sofulak: Drobna doza czarowania – Jacek Marczyński
Ciekawość, praca, muzyka – Adam Suprynowicz
Bogaty przekrój – Katarzyna Ryzel
Czeski Amadeusz? – Mateusz Ciupka
Pamiętamy, przypominamy – Barbara Literska
Muzyka u kresu – Zuzanna Hwang
Krew, tchnienie i łzy – Jacek Marczyński
Prawdziwa radość słuchania – Mateusz Borkowski
Rusałka po recyklingu – Jacek Kornak Maciej Żółtowski:
Wszystko jest przeliczane na pieniądze – Krzysztof Stefański
Hammerklavier bez trzymanki – Szymon Atys
Maestro z Jasnej Góry – Witold Paprocki
Mozart okay – Dariusz Marciniszyn
Kisin modernistyczny – Szymon Atys
Płytoteka#: Trzy kwadranse samotności – Jacek Hawryluk Bo do tanga trzeba blachy falistej – Piotr Tkacz-Bielewicz Osiem kontynentów – Rafał Wawrzyńczyk Nie jazz i nie ambient – Tomasz Gregorczyk Muzyka wyobrażona – Ewelina Grygier Efekt Sheku – Katarzyna Świętochowska Celebryta i domator – Celebryta i domator
SWOBODA RUCHU
Tajne/Muzyczne (9): Koncertowy agent kontrwywiadu – Danuta Gwizdalanka
O poszukiwaniach nowego brzmienia harfy – Zofia Dowgiałło
OD REDAKCJI Czy Bizet był mizoginem? – Michał Mendyk
Różnorodność – konkrety czy konfetti – Krystian Lada
Z ARCHIWUM R Halka świata warta – Katarzyna Ryzel
Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja
WIKTOR BRÉGY. HISTORIA ARTYSTY Polak w Paryżu, czyli opéra comique – opr. Małgorzata Jędruch-Włodarczyk
Ten produkt nie ma jeszcze opinii.
Pozostałe pozycje z serii: