Wersja E-wydanie
Dostępność: Publikacja cyfrowa
Realizacja: Natychmiast
6,90 zł

Ruch Muzyczny 4/2024 e-wydanie

Wydawca: PWM
Kod produktu: 20993604
czasopisma
Seria: Ruch Muzyczny
Numer w serii: 4/2024

Opis produktu

#4/2024

W nowym numerze między innymi:

 

Długie trwanie minimalizmu. O warunkach, w których ten nurt się tworzył pisze Izabela Smelczyńska, o związkach z muzyką filmową Mariusz Gradowski. Z pianistą Adamem Kośmieją rozmawia Igor Torbicki.

Relacje z festiwalu Łańcuch XXI, a także koncertów w Krakowie, Szczecinie, Warszawie, Trójmieście czy Kielcach oraz ze spektakli: „Dalibor” w Brnie, „Halka” w Polskiej Operze Królewskiej, „Traviata” w Teatrze Wielkim w Łodzi, „Così fan tutte” w paryskim Théâtre du Châtelet oraz „The Handmaid’s Tale” w English National Opera.

Recenzje płyt, m.in. „Composites” Leszka Możdżera i Musicae Antiquae Collegium Varsoviense, kolejnych odkryć Le Consort, nagrania opery Alka Nowaka, nagrań Konstantego Wileńskiego, a także książek: Małej Monografii Karłowicza oraz „Zarażonych dźwiękiem” Stanisława Trzcińskiego.

Pewność? A co to takiego? – z Vincentem Dumestrem rozmawia Jacek Hawryluk.

Nowe odcinki cykli: „Muzyka i łzy” Karoliny Kolinek-Siechowicz, „Łapanie za słowa” Michała Bajera oraz Słuchanie obrazów Pawła Bienia.

 

Spis treści:

OD REDAKCJI
Czy Albert śni o Eurydyce? – Michał Mendyk

 

AKTUALNOŚCI

Poczuć się w Dwójce na miejscu – Agnieszka Szynk

Przegląd wydarzeń – opr. Mateusz Ciupka

 

STREFA RUCHU
Minimalizm odarty z dźwięków – Izabela Smelczyńska

Barwa, puls, medytacja – Mariusz Gradowski

Bunt i odpuszczenie – Igor Torbicki

Z Archiwum R: Co po Glassie? – opr. Katarzyna Ryzel

 

RELACJE
Epitafia, niedopowiedzenia i westchnienia – Marta Dziewianowska-Pachowska

Walka ducha z materią – Anna Woźniakowska

Popklasycyzm – Michał Bajer

Popłynął prąd – Agnieszka Szynk

Zapiski z kolonii dźwięków – Igor Torbicki

Kontemplowanie pauz i cisz – Małgorzata Kęsicka

Smutno – Piotr Mika

Grzecznie i grzesznie – Łukasz Kaczmarek

Pluszowy smok – Katarzyna Ryzel

Wolność ważniejsza niż życie – Paweł Binek

Holding Pomiana z Odrowążą – Jacek Marczyński
Violetta samotna nie tylko jesienią – Jacek Marczyński

Toksyczne związki Mozarta – Jacek Kornak

Offred zwycięska – Dominika Micał

 

WYDAWNICTWA

Właściwości kompozytów MACV – Paweł Siechowicz

Nieznane oblicza oboju – Karolina Kolinek-Siechowicz

Pani Filharmonika, czyli o tym, jak skrzypce porzuciły Włochy na rzecz Anglii – Karolina Kolinek-Siechowicz

Chopin jest nieprzekładalny – Mateusz Ciupka

Romantyczna dezintegracja – Przemek Psikuta

Favola triste – Katarzyna Ryzel

Lukrowana muzyka – Wioleta Żochowska

Pomruki uznania dla księcia jazzu – Paweł Siechowicz

Nie tylko kompozytor – Witold Paprocki

Wgląd w rynek – Katarzyna Ryzel

 

ROZMOWA

Pewność? A co to takiego? –  z Vincentem Dumestrem rozmawia Jacek Hawryluk

 

SWOBODA RUCHU

Jaccottet słucha Monteverdiego – Karolina Kolinek-Siechowicz

Łapanie za słowa: Opery na receptę – Michał Bajer

 

FELIETON
Kawałek Mławy w Hollywood – Magda Miśka-Jackowska


REKOMENDACJE
Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja

SŁUCHANIE OBRAZÓW

Linia malarza, czyli Respighi w Filharmonii Dolnośląskiej – Paweł Bień

Sto złotych i kawałek sernika (z rodzynkami) – dobrze pamiętam swoje pierwsze wynagrodzenie za występ. Na tyle wyceniono godzinny koncert z klasyką w wykonaniu dwóch nastolatków. Z organizatorem rozliczaliśmy się na zapleczu – przed wydarzeniem krygowaliśmy się, by dogadać szczegóły, po wręczeniu koperty było już za późno. Wtedy cieszyła nas sama możliwość pokazania się, kwotę uznaliśmy za akceptowalną i ciasto smakowało.

To anegdota z czasów szkolnych, ale opowiadana dziś, wśród muzyków, zwykle uruchamia lawinę podobnych historii. Niektórzy na co dzień mierzą się z propozycjami śmiesznie niskiej płacy, brakiem zatrudnienia i innymi, często nierozpoznanymi barierami rynku muzycznego.

W tym wydaniu # próbujemy odpowiedzieć na pytanie, czym w realiach rynkowych jest muzyka klasyczna. Towarem reagującym na podaż i popyt? A jeśli tak, to jaką on ma wartość? Jak go sprzedać? Skąd biorą się opory przed budowaniem marki? Jaką rolę w tym wszystkim odgrywają wytwórnie płytowe i agencje marketingowe? W tekstach znajdą Państwo nie tylko refleksje, lecz także sugestie – jak stworzyć sobie szanse i z jakich narzędzi skorzystać.

Pod tym kątem warto prześledzić cały numer – sprawdzić, jak do szerokiej publiczności chcą trafić laureaci Paszportów „Polityki”, poznać rozwiązania systemowe organizacji kanadyjskich na promocję nowej muzyki i zastanowić się, w jaki sposób swą pozycję zbudowała nieodżałowana Ewa Podleś. „Artysta karierę robi na estradzie, a nie dzięki marketingowi” – mówi impresario Grzegorz Kotów. Chciałbym, żeby od tej zasady nie było wyjątków.

Dane szczegółowe produktu

  • Kod produktu: 20993604
  • Format: pdf, epub, mobi

Pliki do pobrania

Plik:

Pozostałe pozycje z serii: